4 رمز یک کسب و کار موفق

4 رمز یک کسب و کار موفق آژانس برندینگ دیجیتال مارکتینگ آکمپلکس تولید محتوا مدیریت محتوا استراتژی برند امکان سنجی بازار

 

 

 

 

کلینیک اقتصادی آکمپلکس یک آژانس فعال در زمینه‌های بهبود کسب و کار و برندینگ است. آژانس آکمپلکس با تکیه بر چهار محور یک تجارت موفق بر تحلیل ایده، مطالعات بازار، برندینگ و دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما می‌پردازد. آژانس اقتصادی آکمپلکس در این مسیر خدماتی متنوعی را حوزه‌های امور مدیریتی، مشاوره‌ای، سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری و مشارکت و تحلیل و تدوین طرح‌های فنی و مالی و ریالی، تدوین علمی چشم‌انداز، طراحی استراتژی، برنامه کوتاه و دراز مدت، تعریف اهداف سازمانی، مدیریت بحران، برند سازی ، تبلیغات، کوچینگ مدیران و بیزینس کوچینگ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در تجربه‌ی چندساله‌ی خود در زمینه‌ی عیب‌یابی و بهبود کسب و کارهای مختلف متوجه تکرار نتایجی شدیم که در میان گذاشتن آن با مخاطبین خود خالی از لطف نمی‌دانیم. این محتوا در مورد 4 رمز یک کسب و کار موفق از دیدگاه کلینیک اقتصادی آکمپلکس است.

4 رمز یک کسب‌وکار موفق

شاید بتوان لیستی بلندبالا از تمامی امکانات و شاخص‌های تجاری و مالی و اخلاقی و بازاریابانه برای برشمردن اصلی‌ترین فاکتورهای یک کسب و کار موفق تهیه کرد. اما در پاسخ به این سوال که « 4 رمز یک کسب و کار موفق چیست؟» باید گفت تجربه‌ی عمیق و متنوع ما در زمینه‌ی استارتاپ‌های نوپا، در نهایت به چهار  فاکتور عمده ختم می‌شود:

  • تفکر استراتژیک
  • بازاریابی واقع‌بینانه‌ی ایده
  • طراحی استراتژی جامع برند
  • مدیریت محتوای پیش‌برنده

در این پست به واکاوی این نظریه‌ی اقتصادی می‌پردازیم. امیدواریم در مسیر برشمردن شاخصه‌های یک کسب‌وکار موفق امروزی، موردی بنیادین را از قلم نیندازیم. با کلینیک اقتصادی آکمپلکس همراه باشید.

تفکر استراتژیک

«تفکر استراتژیک» (Strategic Thinking) را «توانایی فکر کردن خارج از چارچوب‌های همیشگی و کلیشه» تعریف کرده اند. اما ذهنیت انسان، به ویژه ذهنیت کارآفرینی که در ابتدای مسیر کسب‌وکار خود قرار دارد، به سختی می‌تواند ورای فشار و استرس‌های مالی و معنوی به چنین خاصیتی دست پیدا کند. در ضمن در ضمن دستیابی به چنین تفکری، باید دانست که اولین شاخصه یک تفکر استراتژیک خوب این است که قابل انتقال، آموزش و درمیان گذاشتن با همکاران باشد. از طرفی دیگر نباید فراموش کرد که برای شناخت کلیشه و چهارچوپ‌ها بازار، نیاز به رصد و تحلیل دقیق آن داریم که هم وقت‌گیر است هم نیازمند تخصص. به بیان ساده‌تر تفکر استراتژیک کسب و کار تفکری‌ست که از دل چهارچوب‌شناسی بازار بیرون می‌آید، و حتی ممکن‌ست ظاهراً به همان سمتی حرکت کند که بازار می‌رود، اما دلایل ذهنی آن متفاوت‌ست.

بازاریابی واقع‌بینانه

تحقیق و توسعه دو بال پرواز ایده‌اند. اگر ایده‌ای دارید و مایلید از ظرفیت‌ها، چالش‌ها و ارزش واقعی مارکتینگ آن مطلع شوید تشکیل اتاق فکر حضوری و آنلاین با محوریت تحلیل ایده ، تحلیل تخصصی کسب و کار شما، مطالعات بازار و طرح‌های توجیهی می‌توانند شروع مطمئنی برای به ثمر رساندن الهام شما باشد. شاید هنوز کسانی پیدا شوند که معتقد باشند این امور بسیار محتاطانه و سرعت‌گیر است. اما ما بر حسب تجربه‌های متنوع خود می‌گوییم:
«هرچه مطالعات بازار عمیق‌تری داشته باشید، در آینده هدر رفت کمتری در زمان، سرمایه و انرژی خواهید داشت. مطالعات بازار پلی‌ست میان ایده و موقعیت کنونی بازار. اگر ایده‌ی اقتصادی جذابی داشته باشید اما نسبت به نیازها و وضعیت روز بازار اطلاعی نداشته باشید، بهای مادی و معنوی ایده‌ی خود را به خطر می‌اندازید. از طرفی دیگر نباید فراموش کرد که بخش عمده‌ای از موفقیت در بازاریابی هر کسب و کاری مرهون کیفیت اتاق‌های فکر، برون‌ریزی‌های ذهنی، طوفان‌های فکری، ایده‌پردازی و خروجی خلاقانه‌ی آن است. ما معتقدیم  ایده‌های خوب از ایده‌های بد ناشی می‌شوند، اما تنها در صورتی که به قدر کافی وجود داشته باشند. پس از صرف وقت و انرژی در این بخش نترسید. به شرطی که مانع از پرداختن و عمل نشود»

 

بهترین آژانس برندینگ ثبت برند امکانسنجی طرح توجیهی دیجیتال مارکتینگ ایران آکمپلکس 4 رمز یک کسب و کار موفق رازهای تجارت جهانی آژانس برندینگ اکمپلکس مشاوره اقتصادی سرمایه گذاری

 

طراحی استراتژی جامع برند

برندینگ هنر معرفی‌‌ست. روشی برای آن‌که قدرت تشخیص مشتریان را نسبت به برند شما افزایش دهد. باید یادآور شد که خاص بودن در بازار رقابتی این روزها ساده نیست و نیازمند حضور یک مشاور برندینگ است. در این مسیر لازم است ابتدا ایده را ارزش‌گذاری کرده و تعیین جایگاه نمود. آن‌چه در این مرحله به عنوان ابزار و شاخص اصلی به کار می‌رود «مطالعات‌بازار»ی‌ست که پیش از این انجام داده‌ایم. سپس باید با انتخاب نام، عصاره و تعریف ارتباطات درونی و بیرونی، به یک برند تازه هویت بخشید. در ادامه نوبت به توسعه و شخصی‌سازی برند می‌رسد.
استراتژی برند شما، بیانیه و نقشه‌ی راه شماست. یک استراتژی جامع برند موظف به پیش‌بینی چالش‌ها، فرصت‌ها و تمایزات است. این مورد را دست کم نگیرید. یک استراتژی برند خوب می‌تواند تاثیرگذارترین نقطه‌ی عطف یک کسب و کار موفق یا شکست‌خورده باشد.

مدیریت محتوای پیش‌برنده

جمله‌ی خاصی میان مدیران دیجیتال مارکت مشهور است که می‌گوید:«محتوا پادشاه‌ست!». بله باید با مقداری اغماض این مورد را پذیرفت که یک محتوای خوب همانند یک سرباز خوب می‌تواند سرنوشت یک جنگ را تغییر دهد. البته آن‌چه هنوز بر یادآوری آن اصرار داریم این نکته‌ست که:«یک محتوای خوب، اگر از خدمات بازاریابی و نقشه‌ی راه برخوردار نباشد نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. همچنان‌که یک سرباز بدون آذوقه و پشتیبانی و فرماندهی شانس کمی برای موفقیت دارد.»
در تعریف محتوای پیش‌برنده و محتوای غنی و یونیک (بکر) بسیار نوشته‌اند. آن‌چه از نظر ما می‌تواند به غنا و پیشرفت محتوا کمک کند مدیریت محتوا و کانتنت مارکتینگ است. یک مدیر محتوای خوب چند وظیفه دارد که از مهم‌ترین‌شان درک درست استراتژی برند و پیاده کردن آن در قالب محتواست. این یکی از نقاط عطف مهمی‌ست که معمولاً از دید آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ پنهان می‌ماند.

رمز یک کسب و کار موفق

به عنوان سخن یایانی مقاله « 4 رمز یک کسب و کار موفق »چنان‌چه شما کسب‌وکار خود را اداره می‌کنید یا مسئولیت یک سازمان را برعهده گرفته‌اید aComplex کمک می‌کند تا پیشنهادات بازار را نسبت به کسب‌وکارتان بهتر شناخته و نقاط ضعف و قوت خود را به شفافیت مورد بررسی قرار بدهید. متخصصین ما با امکانسنجی اقتصادی و فنی، شناخت و تحلیل محیط کسب‌وکار ، طراحی و بهبود مدل های کسب و کار و کارآفرینی در سازمان، شناسایی شکاف‌های مدیریتی، شناسایی مسیرهای هدررفت انرژی و سرمایه، تعیین تراز استراتژی و سایر برنامه‌های آموزشی و عملی می‌کوشند کسب‌وکار مقدمات توسعه و رونق کسب‌وکار شما را فراهم آورند.

4 رمز یک کسب و کار موفق آژانس برندینگ و دیجیتال مارکتینگ آکمپلکس تفکر استراتژیک بازاریابی واقع بینانه سفارش استراتژی برند

Our services

برندینگ

 مشاوره برندینگ کمک می‌کند تا برند شما در مسیر صحیح قرار گیرد و بهترین و هوشمند‌ترین روش‌ها برای معرفی کالا و خدمات به مشتریان انتخاب گردد.  کارنامه کلینیک سرمایه‌گذاری آکمپلکس را در زمینه‌ی برندینگ مطالعه کنید.

تبلیغات

همانگونه که حرکت در اوج یک هواپیما بدون استفاده از سوخت، ممکن نیست باید دانست که حضور در بازارهای امروزی بدون استراتژی تبلیغات به سختی ممکن است. ما در کنار شماییم تا بیشتر دیده شوید.

امکان سنجی

پیش از شروع هر تجارت لازم است تا از امکان‌ها و چالش‌های پیش رو آگاه شد. امکان‌سنجی به شما افق دید گسترده‌تری نسبت به موقعیت ایده و آینده آن به شما می‌بخشد. امکان سنجی با آژانس برندینگ آکمپلکس

4 رمز یک کسب و کار موفق آژانس برندینگ دیجیتال مارکتینگ آکمپلکس تولید محتوا مدیریت محتوا استراتژی برند امکان سنجی بازار

4 رمز یک کسب و کار موفق

        کلینیک اقتصادی آکمپلکس یک آژانس فعال در زمینه‌های بهبود کسب و کار و برندینگ است. آژانس […]

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *